Köpvillkor

Leveranser

Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.


Returer, ångerrätt, öppet köp

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Om varan är defekt eller om vi packat fel se reklamation längre ner på sidan.

Vid retur av produkt kontakta oss innan för ärendehantering på email nedan.

[email protected] 

Vi lämnar 14 dagars öppet köp enligt distans och hemförsäljningslagen (2005:59) om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal. Öppet köp gäller under förutsättning att varan är i väsentligt oförändrat skick, dvs du får undersöka den så att du ser att den är korrekt. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den.

Varan skall förpackas väl, eventuella transportskador på grund av bristfälligt emballage debiteras dig som kund. Vi löser inte ut varor som skickas mot postförskott. Du som kund betalar returfrakten.

Returnera produkten tillsammans med kvitto. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan

Ångerrätten gäller inte vid köp av kundspecifika produkter dvs. produkter som beställs/tillverkas speciellt åt dig.


Reklamation

Skulle varan vara trasig alternativt felexpedierad när den anländer så kommer vi givetvis att kostnadsfritt åtgärda felet. Det är dock viktigt att Du gör en korrekt anmälan.

Enklast är det om du skickar ett mail till [email protected]

Är det en giltig reklamation står vi för frakten. Vi följer konsumentköplagen vid hantering av reklamationer.


Ej uthämtade paket

Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 250:-.


-----------------------------------------------------------------------------------------
Our Return Policy in short

  • Contact Zojirushi.nu before returning any items. [email protected]
  • You can return the product within 14 days of delivery.
  • The product must be in new condition.
  • To avoid any Customs charges please clearly mark the package 'RETURNED GOODS'.
  • Want to switch to another product? You can do that, just contact us.
  • If a package is unclaimed you might have to pay a handling fee.

Return Policy

Please contact Zojirushi.nu before returning any items.

It is appropriate that the consumer controls the delivery to verify that this is accurate and error free. At the complaint, the customer contacts zojirushi and gives information relevant and the reason for complaint.


Return Conditions

You can return the product within 14 days of delivery. The product must be in new condition. If the product is ruined or used the product shall not be refunded. Make sure to include contact information with the return and if possible, please provide us with a tracking number. Zojirushi.nu suggests you get a receipt and a package ID for the return from the delivery service, as it makes it easier to follow the return shipment if needed. The return freight cost is paid by the customer. 

Zojirushi.nu will make a refund of eligible returns. If you paid by invoice, we will need a bank account number to transfer the money back to. The easiest way is to e-mail it to us along with a brief description of your case.

Returning A Package

If a returned item is shipped international, please clearly mark the package 'RETURNED GOODS', to avoid any Customs charges. zojirushi is NOT responsible for any return Customs charges made. Any charges incurred are the responsibility of the customer.


Want to switch to another size of the same product?

E-mail us, provide your customer information, and tell us you will send back the product and the size you wish to receive in exchange.

Want to switch to another product?

Return the product you have received and send us an e-mail telling us which product you want instead.


Transport Damage

If the product is lost or you, upon receiving, notice that the item has been damaged during transport, you should immediately report this to us.

Unclaimed Packages

For packages that are not cashed at your post office within 14 days, Zojirushi.ni reserves the right to charge you a handling fee to cover return shipping from freight companies, administrative costs and handling cost, 250 SEK.


All enquiries: [email protected]